USB-C en Thunderbolt 3 Adapters voor HP Laptops

HP biedt bij sommige van zijn laptop, notebook, ultrabook en hybride modellen een USB-C poort of Thunderbolt 3 poort (bekijk het verschil). Voorbeelden hiervan zijn modellen van de HP Pavilion, Spectre, Envy, Omen, Elitebook, Elite of Zbook Series. Op deze USB-C poort (ookwel USB Type-C 3.1) kan, afhankelijk van het model, kan via een adapter, hub of dock randapparatuur worden aangesloten zoals USB 3.0 A, HDMI, VGA, SD kaartlezers en meer.
Bekijk hieronder onze collectie aan USB-C en Thunderbolt 3 Adapters, Hubs en Dock voor uw HP Laptop.
Let op: Bekijk eerst welke aansluitingen uw HP laptop ondersteunt via zijn USB-C of Thunderbolt 3 poort(en) in de productspecificaties of gebruiksaanwijzing van uw HP.Zoek in de manual naar USB-C. Wanneer daar expliciet “DisplayPort”staat vermeld, dan is de USB-C aansluiting geschikt voor het aansluiten van externe beeldschermen.

Bij producten boven €30,-
tijdelijk gratis USB-C naar USB 3.0 adapter
t.w.v  €9,95

Op zoek naar meer? Bekijk alle adapters en hubs in ons aanbod

Een vraag over een van onze producten?

De HP Laptops en Notebooks

Wilt u een USB-C Hub voor HP laptop kopen? Wilt u een USB-C Dock voor HP laptop kopen? Wilt u een USB-C Adapter voor HP laptop kopen? Wilt u een Thunderbolt 3 Adapter voor HP laptop kopen? Het assortiment van HP is ingedeeld in categorieën voor gebruik. Voor eenvoudige dingen zoals Office Word, Emailen en Sociale Media dan is een HP Pavilion meer dan voldoende. Voor krachtigere taken zoals af en toe gamen en foto en video editing, dan kun je terecht bij de Envy-reeks. Voor zakelijk gebruik is er de HP ProBook en Elitebook. De HP Spectre is er voor een combinatie van mooi uiterlijk en performance. Voor de hardcore gamers is er de Omen serie.

Verschil tussen de oude USB (2.0 tot en met 3.0) en de USB-C (Type-C 3.1) en Thunderbolt 3.

Het verschil tussen USB 2.0 tot en met USB3.0 aan de ene kant en het nieuwe Thunderbolt 3 & USB-C is dat waar de eerste gebruik maakt van poorten met vierkante uiteindes, de laatst genoemde gebruikmaakt van poorten met ronde uiteindes. Het verschil tussen Thunderbolt 3 en USB-C is dat Thunderbolt 3 het complete pakket aan mogelijkheden met USB-C aanbiedt, en apparaten met USB-C maar zonder Thunderbolt 3 dit niet automatisch aanbieden. De poortvorm is hetzelfde (met ronde uiteindes). Deze twee zijn compatibel met elkaar, je kunt een USB-C apparaat uitsluiten op Thunderbolt 3 en andersom (het is immers dezelfde vorm poort). Echter kan je met een USB-C poort niet alles wat je met een Thunderbolt 3 poort kan. Hierdoor kun je wellicht niet gebruik maken van bijvoorbeeld de maximale data overdrachtsnelheid, die bij Thunderbolt 3 hoger ligt. Thunderbolt 3 is dus een technologie die het maximale uit jouw USB-C poort haalt.