Ben je op zoek naar een oplossing om een HDMI kabel op een USB-C poort aan te sluiten? Dan zijn er meerdere mogelijkheden en dingen om rekening mee te houden. Hieronder een overzichtje van de belangrijkste punten en ons advies.

Mogelijkheden

Onze 9-in-1 USB-C met oa HDMI
Een HDMI naar USB-C kabel (mannelijk-mannelijk) is een van de oplossingen. In de afbeelding onze kabel.
Onze 9-in-1 USB-C met oa HDMI
Een USB-C Hub heeft naast een HDMI poort nog andere aansluitingen zoals USB 3.0, VGA en Ethernet. In de afbeelding onze 9-in-1 Hub.

De meeste telefoons, tablets en laptops met een USB-C (ookwel USB Type C) of Thunderbolt 3 poort (zoals de Apple MacBook en MacBook Pro) het aansluiten van een extern beeldscherm of beamer. Laten we er vanaf nu uit gaan dat je een laptop gebruikt. Wat is de beste oplossing voor jou? Dat ligt eraan wat je wilt. Er is de keuze uit een kabel, die rechtstreeks van jouw laptop in de beamer of beeldscherm gaat. Of een adapter,een tussenstukje die tussen de HDMI kabel en jouw apparaat gaat zitten, en van het HDMI mannetje een USB-C mannetje maakt die dan de laptop in kan. Als laatste is er nog de keuze uit een Hub, een adapter die naast een HDMI ingang ook nog andere ingangen heeft zoals USB poorten. Handig, want dan heb je met slechts een product meteen de belangrijkste aansluitingen in huis!

Kabel, adapter of hub?

Kabel

Voordelen: geen tussenstukje nodig, rechtstreekse verbinding. Aan te raden als u uw apparaat permanent of dagelijks wilt aansluiten op een extern beeldscherm.
Nadelen: Een lange kabel, niet gemakkelijk mee te nemen. Het HDMI uiteinde moet in het beeldscherm dus die moet u zoeken, vaak een gedoe.

Adapter

Voordelen: Snelle en compacte oplossing.
Nadeel: Kan losschieten, moet telkens worden meegenomen.

Hubs

Voordelen: Heeft naast HDMI poort andere ingangen, dus een multifunctioneel product. Sluit meerdere apparaten aan met gebruik van slechts 1 USB-C poort
Nadelen: duurder, misschien heeft u niet alle poorten nodig.

Te concluderen zijn er twee vragen waar u rekening mee moet houden:
– Wil ik een kabel of adapter (tussenstukje)? Bij een kabel moet u de HDMI ingang op beeldscherm / beamer weten te vinden.
– Wil ik enkel HDMI of daarnaast ook andere ingangen (USB poorten, Ethernet, SD kaartlezers, USB-C poort voor opladen) op uw adapter? Het laatste is een USB-C Hub

Ons aanbod

Onze 9-in-1 USB-C met oa HDMI
Een USB-C naar HDMI adapter. Simpele, compacte en goedkoopste oplossing.

Bekijk onze mogelijkheden voor USB-C naar HDMI hieronder:

USB-C naar HDMI kabels
USB-C naar HDMI adapters (enkel HDMI)
USB-C naar HDMI hubs (HDMI en meer)

Na aankoop toch niet wat u zoekt? 30 dagen bedenktijd!