Ben je op zoek naar een oplossing om USB-C op alle mogelijke opties aan te sluiten? Dan is een USB-C Multiport Adapter een uitstekende oplossing! Houdt wel rekening met de verschillende opties & systemen. Hieronder een overzicht van de belangrijkste punten en ons advies.

Mogelijkheden

Macbook Docking stations
Een Macbook Docking Station zit direct vast aan de laptop. Er is geen kabel nodig en kan overzichtelijker werken. Hier de Kodlix Macbook Pro Dock X.
Onze 9-in-1 USB-C met oa HDMI
Een USB-C Hub heeft een bedrade aansluiting en is daarmee flexibeler. In de afbeelding onze 9-in-1 Hub.
De meeste telefoons, tablets en laptops met een USB-C (ookwel USB Type C) of Thunderbolt 3 poort (zoals de Apple MacBook en MacBook Pro) het aansluiten van een extern beeldscherm of beamer. Laten we er vanaf nu uit gaan dat je een laptop gebruikt. Wat is de beste oplossing voor jou? Dat ligt eraan wat je wilt. Er is de keuze uit een kabel, die rechtstreeks van jouw laptop in de beamer of beeldscherm gaat. Of een adapter,een tussenstukje die tussen de HDMI kabel en jouw apparaat gaat zitten, en van het HDMI mannetje een USB-C mannetje maakt die dan de laptop in kan. Als laatste is er nog de keuze uit een Hub, een adapter die naast een HDMI ingang ook nog andere ingangen heeft zoals USB poorten. Handig, want dan heb je met slechts een product meteen de belangrijkste aansluitingen in huis!

Kabel, adapter of hub?

Wat heb je nu precies nodig, een kabel, dockings station of hub? Hieronder de verschillen toegelicht:

Kabel

Voordelen: geen tussenstukje nodig, rechtstreekse verbinding. Aan te raden als u uw apparaat permanent of dagelijks wilt aansluiten op een extern beeldscherm. Nadelen: Een lange kabel, niet gemakkelijk mee te nemen. Het HDMI uiteinde moet in het beeldscherm dus die moet u zoeken, vaak een gedoe.

Enkele Adapter

Voordelen: Snelle en compacte oplossing. Nadeel: Kan losschieten, moet telkens worden meegenomen.

Multipoort Adapters (ook wel Hubs genoemd)

Voordelen: Heeft naast HDMI poort andere ingangen, dus een multifunctioneel product. Sluit meerdere apparaten aan met gebruik van slechts 1 USB-C poort Nadelen: duurder, misschien heeft u niet alle poorten nodig.

Te concluderen zijn er twee vragen waar u rekening mee moet houden:
- Wil ik een kabel of adapter (tussenstukje)? Bij een kabel moet u de HDMI ingang op beeldscherm / beamer weten te vinden.
- Wil ik enkel HDMI of daarnaast ook andere ingangen (USB poorten, Ethernet, SD kaartlezers, USB-C poort voor opladen) op uw adapter? Het laatste is een USB-C Hub

Ons aanbod

USB-C